ebank Valami tutorial szerűséget fogok írni, de nem kell komolyan venni, mert olcsó cheater megoldás és kis körülnézéssel a neten bárki megoldhatja. Igazából ilyenkor érzem azt, hogy a google a barátom. Egy csomó szart dob, de azóta a pár nap óta mióta az ubuntu-t nyüstölöm és küzdök vele kellemes tapasztalataim voltak. Na de térjünk a lényegre.

Úgy vettem észre, hogy windows-os programot ubuntu-n, vagy bármely linux-on, kétféle módon lehet beüzemelni. Az egyik lehetőség a WINE, mely nem emulátor, de valami hasonló. A felhasználók szerint rengeteg minden megy rajta, még játékok is, de sok viszont nem. Az eddig számomra szükségesnek ítélt windows-os cuccok közül például egy sem (pl. .NET 2.0, WLW), így nem volt meglepő, hogy a K&H ebank chipkártyás használatához szükséges driver és plugin sem megy vele.

A másik lehetőség valamilyen virtuális gép használata, mely a gazda OP-rendszeren emulálja egy másik OP-rendszer környezetét. A dolog számomra elég parásan hangzott, mert visszagondolva a DOSBox-ra ami keresztbe lenyelte a régi gépem még egy kis duke3d-nél is, úgy tudtam az emulátorokhoz erőforrás kell. Én a VirtualBox-ot próbáltam ki és eddig meg vagyok vele elégedve. Beállítgattam, feldobtam rá a szokásos XP-met és megy. Na, de hogy miket állítgattam azt megpróbálom összeszedni, hátha akad olyan, akinek chipkártyás ebank-ja van és nem akar ezért windows-t használni.

Mivel én sem vagyok akkora ász, ezért netes leírásokat használtam. Az alap egy jól felépített, de mégis egyszerű, VirtualBox tutorial volt. Szerintem ebből minden megoldható. Felhívnám viszont a figyelmet az USB eszközök engedélyezése részre, mert nélküle nem konfigurálhatjuk az USB eszközeinket. A gond az, hogy ennyi nem elég ahhoz, hogy később működjön, ugyanis ettől még nem kapcsolódnak be eszközeink. A megoldást egy az /etc/fstab -ba írt sor oldja meg, mellyel lényegében ténylegesen engedélyezhetjük USB eszközeinket. Először keressük meg a Rendszer > Adminisztráció > Felhasználók és csoportok menüben a vboxuser csoportunkat és nézzük meg az ID-jét, ugyanis a következő kódba a devgid= után azt kell beírni (nálam ez 124 volt).

sudo gedit /etc/fstab

none /proc/bus/usb usbfs devgid=124,devmode=664 0 0

A kártyaolvasót (SCR331) ezen leírás alapján végeztem. A leírás szerint tényleg szükséges a kártyaolvasó firmware-upgrade-je, úgyhogy ehhez az egyhez tényleg kell rendes windows. Miután sikerült telepíteni a leírásban adott csomagokat és a coolkey-t is, a kártyaolvasó ismerté válik az ubuntu számára és mint usb eszköz elérhető a VirtualBox számára is.

A telepített XP-ben előbb telepítsük fel az ebank oldaláról elérhető drivert és plugint és utána indítsuk újra. A VirtualBox beállításai között az USB menüben adjunk hozzá a felkínált szűrőket és X-eljük be, ha automatikus betöltődjenek az XP-be is. Azzal nem foglalkoztam, hogy ez feltétlenül szükséges-e. Ha már megy ablkaban az XP-nk, akkor a jobb alsó sarokban szereplő kis USB ikonnal tölthetjük be, vagy állíthatjuk le USB eszközeinket, mintha rádugnánk vagy kihúznánk őket. Ezek után remélhetőleg a kártyaolvasónkat felismeri és fel is telepíti az XP és használhatjuk az ebank szolgáltatást.

Források:

Hibák:

Ha a kártyaolvasót már a szűrők közt engedélyezzük nem mindig indul el az XP. Ha közben akkor pedig nem mindig ismeri fel. Ajánlott a kártyát csatlakoztatás után berakni, akár többször is, hogy felismerje. Amikor a kártyaolvasó már nem villog, akkor meg hajlamos elveszíteni, szóval nem 100%-os de egy utalás erejéig működik.

